New Years Eve in Sydney

2 januari 2013 - Sydney, Australië

De dag voor oud en nieuw zijn naar de Royal Botanic Gardens (de Central Park van Sydney) geweest. Dit is een gigantisch mooi park met tropische planten en bomen, de vreemdste vogels en een prachtig uitzicht op de Opera House en Harbour Brigde. 's Middags naar Madame Tussauds geweest, waar we meer dan de helft van de "beroemdheden" niet kende (de Nick en Simons van Australië?). Daarna lekker op een terrasje gezeten bij Darling Harbour en genoten van het heerlijke zonnetje (Wel blijven smeren met factor 50!) en uitzicht. Sydney is echt een prachtige stad, maar vooral ook een echt prijzige stad! Als je denkt dat Amsterdam duur is, voor een biertje betaal je ongeveer 10 dollar (8,5 euro). Je moet er dus extra van genieten!

Op oudejaarsdag hadden we afgesproken met Remco, Richard en Ronald die toevallig ook Oud en Nieuw in Sydney gingen vieren. IJmuiden was goed vertegenwoordigd in Sydney! We hadden al vroeg afgesproken (10 uur 's morgens!) en dat was maar goed ook want in de haven en rond het Opera House zaten de mensen al op hun kleedjes klaar! Wij hadden besloten naar het Macquiries  Point in de Botanic Gardens te gaan (zoals eerder genoemd is daar een goed uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House). Helaas waren we niet de enige met dit plan, want er stond (en ik overdrijf niet) echt een rij van duizenden mensen om het park binnen te gaan! In het park was het ook razend druk maar dat kon de pret niet drukken. Het was juist mooi om al die mensen met hun hele inboedel van kleedjes, stoelen en 3 gangen maaltijden in tupperware bakjes hutje mutje te zien settelen op een stukje grond. Om 9 uur begon het eerste (kinder) vuurwerk, dit was al echt een mooi en zette hoge verwachtingen voor 3 uur later! Het echte moment om 12 uur was uiteraard uitgebreider en ook erg mooi! Heel de Harbour bridge was een groot pot vuurwerk van 13 minuten (toepasselijk 20"13") het mooiste vuurwerk waar de pijltjes uit Nederland niet bij in de buurt komen. Vanuit 3 andere kanten kwam er ook continu vuurwerk, waardoor op een gegeven moment de hele lucht gevuld zat met flitsen en kleuren. Na bijna 13 uur lang 30 graden zon en ook veel biertjes en wijntjes later waren we kapot en zijn we huiswaarts gekeerd.

De volgende dag even lekker rustig aan gedaan. We begrepen dat heel Sydney uittrok naar Bondi Beach, waardoor wij besloten deze keer over te slaan. We zijn de "suburbs" van Sydney in getrokken waar we door de backpackers-straat zijn gelopen (oke er bestaan dus wel plekken waar je minder betaald voor eten en drinken in Sydney) en in een soort achterbuurt straatje (waar zijn wij terecht gekomen?) waar we het aller lekkerste broodje gegeten hebben.

's Avonds zijn we onze tassen gaan inpakken waarna we de volgende dag afscheid hebben genomen van onze "host" van deze week Al, waarbij we het ontzettend goed en gezellig hebben gehad. Het is in het begin best vreemd om bij een vreemde in huis te logeren, maar we voelde ons zeker aan het eind helemaal thuis. Daarna"ff" 3,5 uur naar Auckland vliegen (zo voelt het als je eerst 2 dagen in het vliegtuig hebt gezeten), waar we letterlijk aan de andere kant van de wereld zitten! (12 uur tijdsverschil met NL).

Allemaal een super 2013 gewenst!!! We laten snel weer wat van ons horen vanuit NEW ZEALAND (home of middle earth).

1. Fernando Santos:
    4 januari 2013
    Geweldig zo'n oud en nieuw, alleen zover weg mis jullie wel. Veel plezier in NZ
  2. Lindsay Ameerun:
    4 januari 2013
    Hee jongens, wat super wat jullie allemaal gezien hebben! En heel veel plezier in Nieuw Zeeland, kan niet wachten op de volgende blog! Kus
  3. Peter van den Heuvel:
    Hallo backpackers !

Jullie ook de beste wensen en een gelukkig en gezond 2013 !

Groetjes

Peter
  4. Oom Jan en tante Lineke:
    4 januari 2013
    Veel plezier toegwenst op jullie nieuwe bestemming
    Nieuw Zeeland Here they come !!!
  5. Je nicht uit maastricht:
    4 januari 2013
    Liefies, heerlijk te lezen dat jullie zo genieten! En je schrijft zo leuk! Alsof we een beetje mee zijn hihihi.
    Dikke kus en geniet!!! X Rienepien
  6. Dulce Passos:
    Veel plezier...
  7. Hoekie:
    6 januari 2013
    Zo te horen hebben jullie het prima naar jullie zin! Veeeeeeel plezier nog !!
  8. Barbara Thomson:
    6 januari 2013
    Jullie ook een heel gelukkig 2013 en geniet maar lekker. Leuk om jullie verslag te lezen.
  9. Aart:
    6 januari 2013
    Prachtig die foto's! Geven een mooie indruk. Wat een belevenis om zo oud en nieuw te vieren! Om nooit te vergeten.
    We kijken uit naar je volgende verhaal; zijn leuk om te lezen!
    Enjoy the ride in NZ!
  10. Caetano:
    6 januari 2013
    Leuk om weer een verhaal te lezen van jullie. Zo te lezen bevalt het erg goed. Op de televisie zag het vuurwerk op harbour bridge er al goed uit, maar jullie waren er gewoon live bij. Dat is natuurlijk super vet! We kunnen nu al niet wachten op jullie volgende verhaal. Doe Bilbo de groeten van ons. ;-).

Gelukkig nieuwjaar!!!

Denise en Caetano
  11. Bikkie:
    Hey guys!
    Wat heerlijk om die foto's van jullie te bewonderen!
    Genieten doen jullie wel, top!
    Nu Nieuw Zeeland, wat geweldig! Kan niet wachten op de volgende foto's en het volgende verslag!
    Gelukkig Nieuwjaar, 2013 om nooit te vergeten voor jullie!
    Dikke kus!
  12. Suse en jack:
    6 januari 2013
    Leuk verhaal en super foto,s dit was natuurlijk een super feestweek met al dat drank en vuurwerk wij hopen dat het in nieuw zeeland ook gaat knallen, we kijken uit naar het volgende verslag en al die mooie foto,s veel plezier.
  13. Ben:
    7 januari 2013
    Hallo luitjes....zo te lezen vermaken jullie je wel daar....moet vast fantastisch zijn.
    Veel plezier. En nog de beste wensen....beetje laat maar ja..
    Gr. Ben
  14. Bert van de Weijer (je allerbeste collega!):
    8 januari 2013
    Hoi Luis en Sylvana,

Iik hoop dat jullie in Nieuw Zeeland iets voorzichtiger zijn met het weggooien van sigarettenpeukjes dan in Australië!!!!
    Geniet van jullie reis en het mooie weer want hier in kaasland is het al acht dagen grijs weer met zo nu en dan een miezerbuitje. Verder is het hier zowel in Nederland als in het AMC het zelfde geneuzel. Wat ik vanmorgen wel op de radio hoorde is dat 27% van de Nederlanders niet met vakantie gaat vanwege de recessie. Dus jullie zijn net op tijd weg; stel je voor dat je bij die 27% had gehoord!

Met vriendelijke groet,

Bert van de Weijer
  15. Koos:
    9 januari 2013
    Hallo Luis en Sylvana,

Jullie boffen maar met het weer,hier is het net herfst i.p.v. winter.
    Wel hele mooie foto's en lekker weer bij jullie, geniet er van.
    groeten van Koos en Brenda
  16. John zijderveld:
    10 januari 2013
    He sylvana alles goed daar,een beetje laat maar de beste wensen voor jouw en je vriend.
    Als ik het zo zie heb je het aardig naar je zin en mis je het AMC zeker niet!!!!!!!!!!!.
    Veel plezier en ik blijf je volgen hoor,gr JOHN SANDRA EN JESSEY.
  17. Bert:
    12 januari 2013
    Hoi Luis en Syll, zo zie je maar weer, soms moet je snel beslissen anders gaat een ander er vandoor met dat wat jij wilt. Ben benieuwd wat jullie allemaal in NZ gaan zien. Pas op voor Orks!!!!
    Groeten Bert en Gerda.