Aussies here we come!!

29 december 2012 - Sydney, Australië

Daar sta je dan, na 1,5 jaar sparen, plannen en dromen, op Schiphol aan het begin van onze grote reis. Het besef was er nog niet helemaal. Zelfs niet toen we onze tassen aan het inpakken waren, wat nog best lastig was! Normaal ga je voor 2 weken op vakantie en blijf je net onder het maximaal aantal toegestane kilo's, nu moest alles in 1 rugtas passen. Maar het is ons gelukt, beide tassen bleven zelfs onder de 10 kilo! Op Schiphol begon het besef pas echt toen we afscheid moesten nemen van alle mensen die zo dichtbij ons staan, een half jaar is echt heel lang! Met een traantje hier en daar, vooral van de moeders, liepen we dan echt samen door de douane. Vanaf hier konden we niet meer terug!

We vlogen eerst 10 uur van Amsterdam naar Bangkok, toen een kleine tankstop, waarna we 3,5 uur verder vlogen naar Tápei (Taiwan). We hadden daar een overstap van 11 uur waarvoor we van China Airlines een dagkamer kregen. Wij in onze haast om zo snel mogelijk maar ons hotel te gaan, zijn zo door immigratie gelopen en naar het hotel gereden, waarna we erachter kwamen via busgenoten dat onze tickets naar Sydney en voucher voor het hotel voor ons klaar lagen op het vliegveld! Gelukkig zijn de mensen in Taiwan  ontzettend vriendelijk en heeft het hotel zelf gebeld en de voucher geregeld. Even douchen en (echt) slapen om vervolgens aan de laatste vlucht van 9,5 naar Sydney te beginnen.
2 dagen, 23 vlieguren en 5 vliegtuigmaaltijden later land je dan eindelijk in Sydney. Wie het programma 'border security' kent moet zich wel zorgen maken om schadeloos door de douane van Sydney te komen, voor ons was het totaal omgekeerd. We kregen onze immigratiestempel en werden zo doorverwezen naar een gang die de douane omzeilde en stonden spontaan buiten in het zonnige Sydney! Toen keken we elkaar wel even raar aan; 'zien we er nou zo betrouwbaar uit of zijn we soms toch verkeerd gelopen?' We namen vervolgens een taxi naar onze verblijfplaats geboekt via het internet bij echte Aussie-mensen thuis. Al, onze host, is gelukkig een makkelijke en vriendelijke man waar je je al snel thuis voelt. Even snel een praatje gemaakt en onze tassen uitgepakt om vervolgens als echte toeristen "The Opera House" en "The Harbour Brigde" te bezoeken. Heel vreemd om zo ineens op zo'n plek te staan, die je normaal alleen van foto's kent. Een prachtig gezicht.
Op onze 2e dag waren we nog steeds best moe en last van de jetlag, waarna we besloten er een lekkere rustige dag op Bondi Beach van te maken. We waren niet de enige met dat plan want de er stonden rijen voor de bussen en het strand was bezaaid met mensen, maar het is het zeker waard! Wat is het daar mooi! Omdat de zon zo ontzettend heet was en we al ruim verbrand waren zijn we al snel op het terras gaan zitten waarna we aan de praat raakte met echte Aussies. Zij waren zo geïnteresseerd en vonden het zo leuk dat wij als "gasten" gelijk getrakteerd werden op drankjes. Niet veel later kregen we zelfs van een stel in Melbourne het aanbod dat als we in de buurt waren even moesten bellen om bij hun te slapen. Ontzettend gezellige en vriendelijke mensen hier in Australië!
Vandaag zijn we als echte toeristen Sydney wezen verkennen en hebben Sydney Wildlife en Sydney Sealife (soort dierentuinen) bezocht. Onze eerste ontmoeting met de echt Australische dieren zoals kangoeroes, koala's, haaien en krokodillen. Deze laatste 2 hopen we toch iets minder vaak tegen te komen de komende maanden. Daarna hebben de ook de Sky Tower bezocht. Dit is de hoogste constructie van Sydney van ruim 300 meter hoog, waarvan je een prachtig uitzicht over de hele stad hebt. Veel foto's gemaakt dus.   Nu op naar oud en nieuw!! We horen van iedereen dat dat echt een gekkenhuis moet zijn dus dat laten we jullie volgende keer weten haha (wat een cliffhanger)!!!!!

1. Bikkie:
    29 december 2012
    Heerlijk om jullie avontuur te lezen en te volgen via de foto's!
    Kan niet wachten op het vervolg, en dan vooral met zo'n cliffhanger! Hahhaa! Heel veel plezier! Geniet ervan samen, het is jullie zo gegund!
    Een heerlijke en onvergetelijke jaarwisseling in Sydney en dat het 1e halfjaar voor jullie geweldig mag zijn tijdens deze wereldreis, maar daar twijfel ik niet over!
    Veel liefs en dikke kus en knuffel!
  2. Caetano:
    Hoi avonturiers ;-) !

Na lang wachten eindelijk een verhaal van jullie Down Under. Goed om te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad, maar in jullie enthousiasme zo zonder tickets naar het hotel. Hahaha! Wat een vriendelijke mensen daar aan de andere kant van de van aardbol. De grootste trekpleisters al gedaan van Sydney las. Kijken jullie uit dat je nog genoeg te doen overhoud in Sydney?! ;-). Het Australische zonnetje heeft zijn impact al gehad op jullie tere huidjes. Je moet ook als een zonnebrandmannetje en met zo'n Aussieshoedje rond lopen. Oud & Nieuw wordt een mega beleving en ik wacht op jullie nieuwe verhaal.

Groetjes!!!
  3. Carlos dos Santos:
    29 december 2012
    Lekker hoor! Goed bezig, en probeer zoveel mogelijk te zien!

Groeten x
  4. Germaine cardoso:
    30 december 2012
    Een fijne jaarwisseling voor jullie twee dat gaat,wel lukken denk ik en en ik ben benieuwd hoe de,jaarwisseling daar gaat maar dat zal ik wel lezen de volgende keer groetjes uit het koude kikkerlandje
  5. Delano:
    30 december 2012
    Leuk om jullie verhaal te lezen.
    Ben benieuwd wat jullie volgende verhaal in petto heeft en ik wens jullie alvast fijne jaarwisseling. :)
  6. Koos:
    30 december 2012
    spannend hoor,fijn dat alles goed is verlopen.mooie foto's trouwens. We wensen jullie alvast een gezond en gelukkig 2013. we blijven jullie volgen via de site.
    Groetjes Koos en Brenda
  7. Henny:
    Hoi Lieve Syl en Luis,
    Wat heerlijk om te horen en te zien hoe leuk het daar is!!!
    Geniet en vertel vooral veel op je blog zodat we lekker mee kunnen genieten in het koude en natte nederland.

fijne jaarwisseling!!!
  8. Raimondo:
    30 december 2012
    Leuk om te lezen dat alles goed is gegaan en dat de mensen zo vriendelijk zijn daar ! Ik verheug me op het vervolg spreek jullie snel toppers we skype ciaooo
  9. Suse en jack:
    Gelukkig nieuwjaar toppers geniet ervan gr Barbara Raimondo en Laurora
  11. Peter de Wit:
    1 januari 2013
    Dear Luis and Sylvana,

It's better to do this in English, don't you think seeing that they don't speak Velsen-Zuids where you are.

It was a bit surreal to see you on photos in front of the Opera House in Sidney. One moment you're in our living room in Hoeven and then you're all the way across the world. Well that's technology for you.

Before I forget: our best wishes for 2013. It will be a year to remember for you guys.

Keep in touch. I know you will through the blog but still...

The blog is amazing: it gives us simple folk the opportunity to live vicariously through you. Syl, I like your way of writing. Not only describing what you see and do but more importantly: what you feel. Keep it up.

Hope to hear (and see) more from you soon.

Love and kisses from
    Marianne & Peter de Wit
  12. Pommo:
    2 januari 2013
    He Luis (en vriendin natuurlijk) nog de beste wensen voor 2013. Leuk om te lezen. Ooit ben ik ook in sydney bij familie... ooit. Have fun Mate.
  13. Marianne:
    3 januari 2013
    Hoi Sylvana en Luìs wat een goed verhaal om te lezen, ga zo door. Fijn hoor dat de mensen zo aardig zijn. Wij zitten een klein weekje in de caravan bij Apeldoorn in de buurt. Ook prettig en het is wat dichterbij huis. Het weer is ook anders dan bij jullie. Let goed op je huid hoor met al die zon. Jullie auto heeft het oud en nieuw ook overleefd. Heel veel plezier verder. Groetjes P&M